Adóügyek
A helyi adóhatóság vezetője a Polgármesteri Hivatal Jegyzője
Robotka Julianna
Telefon: 33/505/110
E-mail: jegyzo@tokod.hu
Ügyintéző
Körmendy Judit
Telefon: 33/505-110/22
Fax: 33/505-120
E-mail: ado@tokod.hu
Bankszámlaszámok:
Iparűzési adó beszedési számla: 12025000-00217711-00100004
Magánszemélyek kommunális adója beszedési számla: 12025000-00119188-00100003
Késedelmi pótlék beszedési számla: 12025000-00322288-00100002
Illeték beszedési számla: 12025000-00113656-00100003
FIGYELEM!
Adózóink az ELÜGY-portálon (Önkormányzati Hivatali Portál) az ügyintézésen túl adóegyenlegüket is lekérdezhetik. A lekérdezéshez ügyfélkapus azonosításra van szükség. Vállalkozások esetében az adóhatóságunknál regisztrált képviselő tudja lekérdezni az adószámlák egyenlegét.
E-ügyintézés
2018-tól a gazdaság szereplői a 2015. évi CCXXII. törvény 9. §-a alapján kötelezettek hivatalos ügyeiket elektronikus formában intézni (e-ügyintézés). Ez azt jelenti, hogy papír alapú, postai úton beküldött kérelmeket nem tudunk elfogadni, azokat vissza kell utasítanunk.
A törvény szerint ide tartoznak a ügyfélként eljáró gazdálkodó szervezetek, egyéni vállalkozók, az állam, az önkormányzatok, költségvetési szervek, az ügyészségek, a jegyzők, a köztestületek, az ügyfél jogi képviselője, illetve az egyéb közigazgatási hatóságok. Természetes személy (magánszemély) néhány törvényben meghatározott eseten kívül e-ügyintézésre nem kötelezhető, de választása szerint intézheti hivatalos ügyeit ebben a formában.
Az e-ügyintézési felületek minden regisztrált (ügyfélkapu, hivatali kapu, cégkapu) ügyfél számára elérhetőek, bármely böngészővel kereshetőek. ELÜGY illetve az E-papír felületen nyílnak meg. Ha az ELÜGY portálon található nyomtatvány az ügyintézéshez, abban az esetben az e-papír szolgáltatás nem használható. Használatukhoz a magyarország.hu Kormányzati Ügyfélportálon, a 1818 éjjel-nappal hívható Kormányzati Ügyfélvonalon, illetve ügyfélfogadási időben a Polgármesteri Hivatal elérhetőségei vagy személyesen is kérhetnek segítséget.
Adóügyekben 2018. december 31-ig a vállalkozók hivatalos elérhetősége helyett a vállalkozó nevében eljáró – természetes személy azonosítása mellett – a természetes személy ügyfélkapuját is használhatják. Gazdasági társaságok 2019-től kizárólag a cégkapujukat használhatják ügyintézésre.
NEM A TÖRVÉNYEKBEN MEGHATÁROZOTT MÓDON BENYÚJTOTT KÉRELMEKET VISSZA KELL UTASÍTANUNK!
A hivatali kapu/cégkapu használatához a https://ugyintezes.magyarorszag.hu/dokumentumok/hep_hkp_felh oldalon részletes tájékoztatót találnak.
A honlapon, az e-ügyintézés menüpontban fontos információkat találni a témával kapcsolatban.
Ügyfélfogadás
2531 Tokod, Kossuth L. u. 53. adóiroda
Hétfő: 8:00-12:00 ; 13:00-16:00
Szerda: 8:00-12:00 ; 13:00-16:30
Péntek: 8:00-12:00